Laat prijzen hybride wagens dalen

Zorg ervoor dat de prijzen van hybride en elektrische wagens dalen, zodat deze betaalbaar worden voor de gewone burger. Niet door subsidies te geven, maar door de constructeurs van deze wagens te dwingen hun prijzen te verlagen.

Reacties

Kristof
wo 31/08/2016 - 16:56
Onrealistisch en hybride is een lapmiddel. Puur elektrisch is de enige uitweg die moet gestimuleerd worden
Thomas Van de Steene
wo 07/09/2016 - 07:39
+1. Hybride wagens zijn technologisch reeds achterhaald, 100% elektrisch is de enige technologie met toekomst.
Ludo
wo 07/09/2016 - 16:12
100 % akkoord, hybride is niet alleen een lapmiddel meer dan de helft wekt de elektriciteit alleen op met de benzinemotor die aan boord is en de andere helft (de zogenoemde plug-ins) strijkt inderdaad alleen de premie op en rijdt verder alleen op benzine of diesel.
Dirk
za 03/09/2016 - 14:04
Ik denk dat het voorstel wel goedbedoeld is Kristof. Maar de indiener weet misschien niet dat veel eigenaars van hybride wagens wél de premie opstrijken, maar verder lekker rijden op benzine of diesel en zelfs hun oplaadkabel ergens in de kelder hebben liggen. Hybride moet niet zomaar weggegooid worden, maar het is een overgangstechniek in mijn ogen. Er moet wél werk gemaakt worden om de ongelimiteerde tankkaarten op te doeken, zodat men niet te pas en te onpas de salariswagen gebruikt (zelfs om op reis te gaan of boodschappen te doen). Een bedrijfswagen moet terug een wagen zijn voor mensen die op de baan zijn voor hun werk, niet voor het woon-werkverkeer!
MGSM
di 27/09/2016 - 16:01
Er zijn wel steeds meer mensen die op de baan zijn voor hun werk, want na de crisis is iedereen een beetje moeten gaan inleveren op de mogelijkheid om dicht bij huis te kunnen werken. Veel werkgevers hebben hun policy van thuiswerken teruggedraaid of niet ingevoerd om betere controle te kunnen uitoefenen op hun personeel. Veel bedrijven hebben kleine filialen gesloten (wegens te duur) en men moest ook steeds verder werk aanvaarden om nog iets te hebben. Het is echt niet zo dat mensen 's ochtends tijdens de spits voor hun plezier woon-werkverkeer creëren. iedereen, let wel iedereen, wil liever dichterbij zijn huis werken. In België is overigens verhuizen voor je werk onmogelijk wegens de enorm hoge belastingen die je betaalt op een koop van een woning. Daarom zijn Belgen immobiel en als ze van werk (moeten) veranderen, rijden ze dus veel kilometers... Om de mobiliteit op te lossen moeten bedrijven beter verplicht worden om technologieën in te schakelen om alle vormen van thuiswerk en flexibel werken toe te laten. Daar zijn echter de meeste bedrijfsleiders niet mee opgezet... Het lijkt me overigens nogal gek dat je een hybride auto koopt die duurder is, in plaats van een goedkopere diesel of benzine-auto om dan de premie op te strijken? Dan blijft de out-of-pocket toch gelijk?

Voeg een nieuwe reactie toe